لینک دانلود

قدرتمندترین وبلاگ دانلود فارسی زبان

لینک دانلود

قدرتمندترین وبلاگ دانلود فارسی زبان

دقیق کردن ماوس

                              

چه طراح گرافیک باشید و چه بخواهید فقط از صفحه خود یک عکس بگیرید. گاهی اوقات انتخاب پیکسل‌های مورد نظرتان دشوار خواهد شد. در ترفند این شماره یکی‌دو راه برای بهبود این موضوع ارائه می‌کنیم.

از روش‌های زیادی می‌شود استفاده کرد؛ از پیکربندی تنظیمات پیش‌فرض ماوس گرفته تا فعال‌سازی کلیدهای ماوس برای جابه‌جا کردن نشانگر آن از طریق کیبورد.


اگر ماوس شما خیلی سریع حرکت می‌کند، می‌شود سرعت آن را کم کرد. برای این کار در باکس جستجوی ویندوز عبارت Mouse را جستجو یا در کنترل پانل، Mouse Properties را انتخاب کنید. در بخش Pointer Options می‌توان گزینه Enhance pointer precision را مشاهده کرد که در صورت خاموش بودن باید آن را روشن کرد.

همچنین با تغییر اسلایدر می‌توان سرعت ماوس را پایین آورد. اما برای این که بتوان از کیبورد برای جابه‌جایی ماوس استفاده کرد، باید سراغ یکی از ویژگی‌‌های موجود در ویندوز ویستا و 7 برویم که Mouse Keys نام دارد و کنترل حرکت‌های ماوس را از طریق نامبر پد کیبورد به دست می‌گیرد. با این کار می‌توان نشانگر ماوس را به اندازه یک پیکسل جابه‌جا کرد.

برای این کار کنترل پنل را باز و روی گزینه Ease of Access کلیک کنید. حال روی گزینهChange how your mouse works و سپس روی گزینه Set up Mouse Keys کلیک کنید. حالا می‌توانید کلیدهای ماوس را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. مهم‌ترین تنظیمی که باید انجام داد، روشن کردن این قابلیت است.

وقتی این گزینه را فعال کردید می‌توانید این قابلیت را با کلید ترکیبیAlt+Shift+Num Lock خاموش و روشن کنید.

برای جابه‌جایی نشانگر ماوس با کیبورد، در ویندوز اکس‌پی می‌توان کار مشابهی انجام داد. به کنترل پنل در ویندوز ‌اکس‌پی بروید، سپس روی گزینه Accessibility و Accessibility Options کلیک کنید. در تب ماوس گزینه‌ای را پیدا کنید که در آن می‌توان کلیدهای ماوس را فعال کرد. یک دکمه تنظیمات در این قسمت برای آن در نظر گرفته شده است.

در صورتی که ماوس شما تولیدی مایکروسافت است، می‌توانید نرم‌افزار IntelliPoint مایکروسافت را دریافت و نصب کنید. علاوه بر قابلیت‌های زیادی که به ماوس اضافه می‌شود، یک قابلیت مخفی بهبود دقت هم دارد. یعنی می‌توان با یک دکمه ماوس سرعت آن را کم یا زیاد کرد.

گزینه Mouse Properties را از کنترل پنل انتخاب کنید (ساده‌ترین روش آن است که عبارت ماوس را در منوی جستجوی ویندوز وارد کنید). سپس به تب Buttons رفته و آن دکمه خاص را به صورت زیر تنظیم کنید:


وقتی گزینه Precision Booster را از فهرست انتخاب می‌کنید، یک پیغام باز می‌شود که شامل اطلاعاتی است از قبیل این که چطور با کمک آن می‌توان این قابلیت را به کار گرفت. می‌توان دکمه ماوس را نگه‌داشت تا مثلا ماوس با دقت 2برابر کار کند یا می‌شود نوع دکمه را کلیدی در نظر گرفت که با یک بار زدن روشن یا خاموش شود. اگر این قابلیت ماوس را فقط برای یک نرم‌افزار بخواهید فعال کنید، گزینه Enable program specific settings را انتخاب و روی دکمه Settings کلیک کنید.

برای افزودن نرم‌افزار به فهرست، کافی است دکمه Add را بزنید، فایل اجرایی را روی هارد دیسک خود انتخاب کنید و سپس تنظیمات لازم برای آن نرم‌افزار خاص را انجام دهید.

به این ترتیب می‌شود بسادگی در منوهای ریز و زیر یکدیگر با استفاده از نرم‌افزاری چون فتوشاپ بدون اعصاب خردی یا کوبیدن ماوس روی میز، از قابلیت بالا بردن دقت ماوس استفاده کرد.

------------

منبع:ضمینه کلیک یکشنبه 12 دی 1389

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد