لینک دانلود

قدرتمندترین وبلاگ دانلود فارسی زبان

لینک دانلود

قدرتمندترین وبلاگ دانلود فارسی زبان

مهارت در صفحه‌بندی ورد

                                      

مهارت در صفحه‌بندی ورد:

آیا تا به حال درگیر مرتب کردن یک سند طولانی بوده‌اید در حالی که بخواهید آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید؟ مایکروسافت ورد قابلیت‌های زیادی دارد طوری که می‌توانیم با استفاده از Breaها یا صفحه‌شکن‌ها در ورد به نیاز خود پاسخ دهیم. برای شروع توجه داشته باشید که اگر از آفیس 2007 یا 2010 استفاده می‌کنید، می‌توان Page Break را از منوی Insert انتخاب کرد، در غیراین صورت و اگر دنبال نوع دیگری از Break می‌گردید، باید به تب Page Layout بروید.



حالا آماده‌ایم که به سند خود صفحه‌شکن اضافه کنیم. صفحه‌شکن‌ها وقتی استفاده می‌شوند که بخواهیم متن فعلی را از صفحه بعد دنبال کنیم. در واقع صفحه‌شکن‌ها هیچ فورمت خاصی به صفحه نمی‌دهند و تنها متن را از صفحه بعدی آغاز می‌کنند.

ستون شکن‌ها نیز زمانی به کار می‌آیند که مقاله چند ستونی کار کرده باشید و بخواهید آخرین خط یک ستون را به ستون دیگر بفرستید، اما اگر متن را دست بزنید، همه چیز به هم می‌ریزد. بهترین کار استفاده از ستون شکن است.

متن پوشانی نیز تکنیک دیگری است که می‌توان با کمک آن دور یک تصویر یا برای یک تصویر متن قرار داد. به این ترتیب جای نگرانی از بابت جابه‌جا شدن عکس در صفحه نیست و مطمئن خواهید بود که عکس هر کجا برود، شرح آن نیز می‌رود.

یکی از مهم‌ترین صفحه‌شکن‌ها، Next Page Break است که در مقایسه با صفحه‌شکن استاندارد، یک تفاوت عمده و بزرگ دارد: فورمت‌بندی صفحه جدید می‌تواند کاملا با قبلی متفاوت باشد. همچنین صفحه‌شکن‌های زوج و فرد باعث می‌شوند صفحه بعدی‌تان یک صفحه زوج باشد یا یک صفحه فرد.

اگر تمایل دارید برای سند خود جلد تعیین کنید یا بخش‌هایی از آن از کل سند متفاوت باشد، بهتر است از Section Break استفاده کنید. در این حالت هر بخش برای خود یک فورمت‌دهی خواهد داشت.

------------------

منبع:ضمینه کلیک روزنامه جام جم یکشنبه 05 دی 1389


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد